Bestuur

Het bestuur van Stichting Human Focus bestaat uit vrijwilligers die de doelen van de stichting onderschrijven en zich in- en/of naast hun dagelijkse werk inzetten voor gelijke behandeling van minderheden en een inclusieve samenleving.

Voorzitter

Marten Bos (1955) is supervisor, coach, trainer. Hij begeleidt zowel individuele cliënten: professionals en privépersonen, als groepen en organisaties. Hij verbindt gemeenschappen met diverse achtergronden. Zijn motto is ‘De Kracht van het Verschil’. Marten schreef o.a. het boek “Coaching en Diversiteit. Een pragmatische kijk op modellen die werken” en publiceert regelmatig over het thema diversiteit en gestalt. Hij ontwikkelt methodieken en heeft diverse initiatieven ontwikkeld om seksuele en gender diversiteit bespreekbaar te maken o.a. binnen het jongerenwerk. Tevens is hij als vrijwilliger actief bij o.a. het COC en Alle Kleuren Oost en bij diverse LHBT- en algemene Migranten - en Vluchtelingenorganisaties.

Penningmeester

Rob Vink (1963) is ruim 25 jaar werkzaam in de accountancy en heeft samen met een compagnon een eigen kantoor in Amersfoort. In 2012 heeft hij ook met goed gevolg de mediation opleiding afgerond, maar is hier in de dagelijkse praktijk niet meer mee bezig. Het uitoefenen van één vak is al meer dan voldoende. Verder is Rob bestuurslid bij de Stichting Keiroze. Deze Stichting richt zich op de LHBT-gemeenschap in Amersfoort en omgeving. Ook is Rob voor korte tijd als vrijwilliger werkzaam geweest bij Vluchtelingenwerk Nederland.

Secretaris

Sofie Sloot (1989) is werkzaam als beleidsadviseur bij de gemeente Amsterdam. Tijdens haar studie (en een aantal jaren daarna) was zij actief als peereducator bij Diversion voor o.a. het project 'Gelijk=Gelijk!' om seksuele, culturele en religieuze diversiteit bespreekbaar te maken bij kinderen en jongeren. Sofie is ambassadeur van het Roze Ambtenaren Netwerk van de gemeente Amsterdam om LHBTIQ+ acceptatie en sociale veiligheid om de werkvloer te bevorderen. Daarnaast is Sofie als vrijwilliger betrokken bij de organisatie van de feesten op het Homomonument.